dinsdag 28 augustus 2012

Straffeloos ombrengen ongewapende Amerikaanse vrouw (Rachel Corrie)


 Het is Israel weer’s gelukt om een ongewapende persoon om te brengen, zonder consequenties voor de daders.

Het verrotte juridisch systeem in Israel heeft daders van de dood van Rachel Corrie vrijgesproken. Ze wilde een bulldozer tegenhouden die Palestijnse huizen aan het slopen was. De bestuurder reed gewoon door. De rechters oordeelden: niks aan de hand, de bestuurder had haar niet gezien.

En wat doet Amerika? Niks natuurlijk. Als het Israëlische leger straffeloos 34 Amerikaanse mariniers kan ombrengen, is het doden van een jonge vrouw peanuts.

dinsdag 17 juli 2012

Franse hoerenkinderen


Kerel vanwege medische redenen een bril dragen om verminderde zicht te verhelpen. Personeel van 
McDonalds dachten dat hij ze ging filmen en wilden dat beletten. Invalide legde ze uit dat hij het om medische redenen droeg, toonde zelfs doktersverklaring. Maar de Franse hoerenkinderen lieten zich als hooligans uitleven op de arme kerel.


Zie ook:
Nederlandstalige artikel:

dinsdag 5 juni 2012

Notarissen: nog een club van graaiers

Eerdere jaren had de burger kennisgemaakt met de graaiersmentaliteit van de verzekeraars (woekerpolissen) en de banken (zoals de rommelhypotheken). Maar de burger is nog niet af van de jungle vol graaiers.

Gisteren kwam naar boven dat er nog een graaiersclub actief is: die van de notarissen. Jaar in jaar uit hebben deze vampiers met hun wanpraktijken huisgehouden, maar nu zijn ze tegen de lamp gelopen.

Deze schurken blijken de burger die in problemen komt met afbetalen van de hypotheek, compleet uit te zuigen.
Wanneer je je baan kwijtraakt (in huidige economische crisis schering en inslag) of ziek raakt, kun je door het wegvallen van (deel van) je inkomen moeilijker voldoen aan de aflossing van je hypotheek. Op een gegeven moment vindt er dan een gedwongen verkoop plaats (executieverkoop). Een soort veiling waar geïnteresseerden een bod kunnen op je huis die je kwijtraakt. Notarissen zorgen voor het officiële papierwerk. Voor hun inspanningen krijgen ze een deel van de opbrengsten van de verkoop. En daar zien we hun asociale mentaliteit bovenkomen.

Van notarissen verwacht je eerlijkheid, fatsoen en zulks. Ze zien ook als zodanig uit, vooral door hun nette pakken. Maar zoals al die bankiers die met hun uiterlijk degelijk overkomen, zit er onder dat allemaal een aasgier/vampier/(vul zelf verder in) verscholen.


Zeg zelf, zien deze notarissen uit als criminelen?

Tijdens zo'n veiling proberen ze op zoveel mogelijk manieren de burger in problemen een poot uit te draaien. Het meest schrijnende voorbeeld van hun vampierpraktijken is het volgende:
Wanneer bij een veiling meerdere huizen worden verkocht, berekenen ze voor elk huis (= elke persoon die zijn huis kwijt raakt) de volle kosten van de veilingzaal, de kosten van advertenties, enzovoorts.
Voorbeeld:
Er worden 10 huizen aangeboden tijdens de veiling. De kosten van zaalverhuur, advertenties en andere zaken zijn bijvoorbeeld € 25.000. Bij afrekening met de betrokkenen die hun huizen kwijtraakten, krijgt elke persoon een extra kostenpost van € 25.000 op hun bord. Terwijl ze in feite slechts € 2.500 in rekening hadden mogen brengen. Dit zijn simpele berekeningen die elke middelbaar schoolleerling kan maken.

Onbegrijpelijk is dat deze graaiers jarenlang ongestoord met hun oplichterspraktijken hebben kunnen doorgaan. Nu komt iedereen in beweging tegen deze club, er wordt ook gewerkt aan wetgeving tegen deze streken van de notarissen.

Veel te laat natuurlijk. Maar ook onvolledig en ontoereikend.
Deze oplichters hebben jarenlang met oneerlijke praktijken hun zakken gevuld. Dat geld moeten ze teruggeven aan de slachtoffers. Er moet een fonds komen waar de notarissen een geschat deel van het binnengesleepte geld moeten terugstorten.
Alle mensen die hun huizen gedwongen hadden moeten afstaan kunnen dan bij die fonds een teruggave aanvragen. Op deze manier kunnen de gedupeerden, zoals de slachtoffers van de woekerpolissen, hun schade gecompenseerd krijgen.

Enkele links om een indruk van deze graaierspraktijken te krijgen:
http://www.nu.nl/politiek/2827576/opstelten-gelast-onderzoek-notariskosten.html
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/145303/Restschuld_na_executieveiling_hoger_door_notariskosten.html
http://www.bndestem.nl/nieuws/algemeen/binnenland/11155339/Notariskosten-bij-executieveiling-te-hoog-.ece

zondag 20 mei 2012

Drenkelingen op zee: oppikken of aan hun lot overlaten?

Stel je bent visser van beroep. Met twee collega’s ga je de zee op om de kost te verdienen. Na een goede vangst varen jullie terug, maar op een gegeven moment raakt de buitenboordmotor stuk en raken jullie vast midden op zee.

Jullie zijn ten dode opgeschreven, maar zie daar, er komt een schip aanvaren. Jullie zwaaien en roepen en denken eindelijk gered te zijn.
Het blijkt een cruiseschip te zijn. Passagiers zien jullie en brengen de bemanning op de hoogte.

Maar wat erna gebeurt is één en al horror. Het schip vaart verder en laat jullie over aan jullie lot. Omdat elk minuut oponthoud geld kost voor de rederij.

Jullie sterven één voor één. Niet vanwege honger, jullie vangst is nog aan boord en jullie zijn immers vissers midden op zee, maar door dorst. Zeeën aan water, maar dodelijk als je het drinkt. Tenslotte ben je de enige overlevende en hebt je kameraden lijdend zien sterven, en spoedig zul je ze volgen. Maar je bent voorbestemd om te leven en geluk is jouw deelgenoot in deze misère. Er valt namelijk zware regen waardoor je het op het nippertje kan redden. Tenslotte vinden reddingswerkers je.

Je kan terug naar je familie die je weken hadden gemist. Omdat je het kan navertellen zal je wraak zoet zijn. Op de geldwolven die je kameraden hebben laten sterven.

(Bovenstaande was een schets van wat de Panamese visser Adrian Vasquez is overkomen. Adrian Vasquez heeft het Amerikaanse cruisebedrijf Princess Cruises aangeklaagd voor deze schanddaad.)

Adrian Vasquez gered. Zware pech voor het cruisebedrijf Princess Cruises.

woensdag 2 mei 2012

Palestijnen als dieren afmaken

Het Israëlische leger viel in december 2008 de openluchtgevangenis genaamd Gaza binnen. Bij deze aanval vond er een omvangrijke massamoord op Palestijnen plaats. Honderden vrouwen en kinderen werden omgebracht alsof ze dieren waren.

Dit leger heeft geen verantwoording voor al deze moorden afgelegd. Er is wel met “onderzoeken“ gedaan alsof, maar geen enkele ervan heeft geleid tot vervolging van de daders.

Eén zo’n nep-onderzoek betreft de moordpartij op de familie Samouni. Deze familie werd op last van de soldaten in een huis gedreven en er gedwongen te verblijven. Na één dag volgde er een bombardement van het huis door het Israëlische leger. Daarbij vielen 21 doden, de meesten vrouwen en kinderen.

In de zomer van 2006 waren dezelfde taferelen te zien geweest met de bombardementen in Zuid-Libanon, bijna 1.000 burgers vielen door Israëlisch geweld (de Hezbollah van Libanon stond er sterker voor dan de Palestijnen van Gaza, daarom lukte het hen om Israël ook toe te takelen).

Israël heeft geen besef dat het verkeerd bezig is met deze praktijken. Zolang deze jongen natie dat niet doorziet, zal het deze misdaden blijven herhalen. En haar bestaansrecht daarmee ook ondergraven.
Het feit dat een organisatie als B’Tselem deze misdaden vastlegt en veroordeelt, geeft desondanks aan dat er in Israël mensen zijn die beseffen dat wat Israël doet fout is.

(Ik heb geen problemen mee dat een staat zich verdedigt tegen zijn vijanden. Maar je reactie dient binnen de perken te blijven. Dat betekent dat je geen huizen met burgers erin plat gooit, of scholen aanvalt, enzovoorts.)


zondag 15 april 2012

Koning Carlos van Spanje breekt zijn heup tijdens afknallen olifanten.

Deze decadente figuur van het Spaanse koningshuis blijkt voor de lol andere wezens om te brengen. Als hij het deed om aan eten te komen had ik het enigszins kunnen begrijpen. Maar voor de fun een andere wezen ombrengen? Dan is er iets mis met je. Voor de Spanjaarden is dit extra wrang overigens. Hun land ligt in puin, en dan zit deze psychopaat zich uit te leven met dergelijke decadenten uitspattingen.

Enkele citaten uit site NOS:
(http://nos.nl/koningshuis/artikel/362503-jagende-juan-carlos-in-opspraak.html “Jagende Juan Carlos in opspraak”)

* De Spaanse koning is in opspraak gekomen door de jachtpartij waarbij hij vrijdag gewond raakte. Juan Carlos brak zijn heup in Botswana, waar hij was om olifanten te schieten.

* Veel Spanjaarden zijn verbolgen dat de koning op een bedreigde diersoort jaagt en daar bovendien in deze economisch slechte tijden in Spanje ook nog eens tienduizenden euro's voor over heeft.

* "Miljoenen worden geraakt door de economische crisis," zei de Baskische politicus Julia Madrazo, "maar in plaats van dat de koning in zijn kantoor het hoofd breekt over oplossingen, jaagt hij op exotische en bedreigde dieren."

* In 2006 kwam Juan Carlos ook al eens in opspraak, nadat hij in Rusland een beer had geschoten. Een jachtopzichter verklapte later dat het om een tamme beer ging, die honing met wodka was gevoerd voordat hij in de buurt van de koning werd uitgezet.
Dat hij gewond is geraakt vind ik net goed voor die lafbek.
koning Juan Gallina ("Lafbek") Carlos bij zijn omgebrachte slachtoffer.
(wanneer ouderen hun heup breken is er grote kans op overlijden. Hopelijk krijgt die figuur zijn verdiende loon voor afknallen hulpeloze dieren.)

Over de Botswanen die dit toelaten moet er ook wat gezegd worden. In Afrika blijken deze laffe praktijken om decadente westerlingen op hun wenken te bedienen normaal te zijn.
Het doet me denken aan "ene moreel failliete club bedient de andere moreel failliete genootschap". Beide groepen hebben dus schuld in deze verderfelijke praktijken.

19 april:
Juan Gallina Carlos blijkt erevoorzitter te zijn van het Wereld Natuur Fonds. Die organisatie zet zich in voor bescherming bedreigde diersoorten zoals olifanten. Ongelooflijk.

27 april:
* Hij blijkt met een minnares op die jacht"vakantie" te zijn geweest. De reden dat zijn vrouw hem pas na drie dagen in het ziekenhuis bezocht. 
* Zoals verwacht heeft hij complicaties gekregen aan zijn heup...

21 juli:
* Koning Carlos is zijn erevoorzitterschap van de Spaanse afdeling van de Wereld Natuur Fonds kwijt. (94 procent van de leden stemden voor het schrappen van zijn titel)